La Liceul Tehnologic „Ștefan Anghel“ din Băilești,
decontările cheltuielilor de transport al cadrelor didactice ridică
semne de întrebare. Un raport de expertiză făcut în școală scoate în
evidență faptul că pentru o sumă de 29.865 de lei nu există acte
justificatoare. În plus, în documentele școlii s-a găsit faptul că atât
directorul unității de învățământ, cât și alte cadre didactice și
personalul auxiliar se deplasau și de două într-o zi pe ruta Băilești –
Craiova, motivând că merg la Inspectoratul Școlar Județean Dolj. Pentru
anumite cadre didactice se decontau în paralel ordine de deplasare, dar
și contravaloarea navetei zilnice.
DIRECTOAREA LICEULUI |
Raportul privind rezultatele verificărilor la Liceul Tehnologic
„Ștefan Anghel“ din Băilești realizate de Compartimentul de Audit al
Primăriei a fost întocmit pe 21 noiembrie și prezentat și în ședința
consiliului local. În acest raport se arată faptul că pentru suma de
29.865 de lei nu se găsesc documente justificative care să consemneze
deplasări interne, detașări, transferuri făcute de 22 de angajați ai
unității de învățământ. Cinci dintre aceștia au încasat sume cuprinse
între 1.200 de lei și peste 8.000 de lei. Cap de listă, cu cea mai mare
sumă decontată, figurează chiar managerul unității de învățământ, Maria
Rotaru, care, în perioada ianuarie – septembrie 2014, a încasat din
ordine de deplasare 8.710 lei, urmată de contabila școlii, Elena
Corlățeanu, care a încasat în aceeași perioadă 5.763 de lei. Și
analistul programator din cadrul liceului, Radu Carmen, a luat, conform
raportului, suma de 4.873 de lei, fiind urmat în clasamentul întocmit de
un cadru didactic, Laurian Bălgniceanu, cu 2.387 de lei, apoi de Lucia
Cspregi, cu 1.455 de lei, și secretarul unității școlare, Brătan Maria,
care a încasat tot de pe urma cheltuielilor de transport suma de 1.292
de lei. Acestea sunt cele mai mari sume încasate...
De mai multe ori pe zi pe același traseu
Verificările efectuate au scos în evidență faptul într-o singură zi
se emiteau mai multe ordine de deplasare pe numele unei persoane, dar
decontările se făceau la date diferite. Exemplu este dată chiar
directoarea unității școlare, Maria Rotaru, care pe 22 mai s-a deplasat
de două ori la Inspectoratul Școlar Județean Dolj, dar a decontat
cheltuielile pe 27 și 29 mai. În plus, conform raportului, „s-a
constatat că în aceeași zi la Inspectoratul Școlar Județean Dolj s-au
deplasat mai multe persoane, fiecare cu autoturismul proprietate
personală. Astfel, pe 10 aprilie 2014 s-au deplasat la ISJ Dolj, fiecare
cu mașina personală, directorul Maria Rotaru, dar și angajații Maria
Brătan, Laurian Blăgniceanu, Angela Staicu, Florea Țuncu“. Procedura a
fost repetată pe 23 mai, pe lista deplasărilor figurând directoarea
Maria Rotaru, dar și Carmen Radu, Maria Brătan, Elena Corlățeanu. Și
exemplele cu aceleași persoane pot continua, pentru fiecare dintre
acestea decontându-se ordine de deplasare. Unul dintre profesori a
justificat pe verso-ul ordinului de deplasare că s-a deplasat la ISJ
Dolj pentru a depune documentele solicitate prin note telefonice, dar
unitatea de învățământ nu poate face dovada existenței unui registru în
care aceste note telefonice să fie înregistrate. În plus, ordinele de
deplasare se decontau și anticipat. „În luna iunie 2014, pe data de 26
s-au decontat două ordine de deplasare, unul pentru secretarul unității
și altul pentru contabil, care purtau date ulterioare de deplasare,
respectiv datele 28 și 29 iunie“, se arată în raport. Totodată,
verificările au scos la iveală faptul că statul de plată în baza căruia
se decontau cheltuielile cu deplasarea, emis pe 7 mai 2014, prezintă
ștersături cu pastă corectoare. Și tot din raportul de verificare a
cheltuielilor cu personalul angajat reiese că pentru programatorul
școlii, Radu Carmen, și un alt angajat, Lucica Cspregi, se decontau atât
naveta zilnică, dar și ordine de deplasare pentru aceeași rută Craiova –
Băilești.
Directorul școlii: Totul este în regulă
Curios este faptul că verificările auditului au scos în evidență
faptul că opt persoane, în frunte cu directoarea unității școlare, Maria
Rotaru, au decontat o parte din sume. Astfel, directoarea școlii, din
cei 8.710 lei decontați fără acte justificative, a returnat 7.945 de
lei. Totalul returnat este de 20.000 de lei. În raport se cere însă „să
se ofere explicații despre criteriile care au stat la baza stabilirii
modului de calcul al acestor sume, nominalizarea persoanelor respective,
precum și baza legală a acestor depuneri“. De altfel, concluziile
raportului sunt că suma de 29.865 de lei s-a decontat nelegal,
încălcându-se prevederile HG nr. 1.860/2006 privind drepturile și
obligațiile personalului autorităților și instituțiilor publice pe
perioada delegării și detașării în altă localitate, precum și în cazul
deplasării, în cadrul localității în interesul serviciului, cu
modificările și completările ulterioare, ceea ce a creat un prejudiciu
instituției. Ordinul de deplasare servește ca document justificat de
înregistare în contabilitate conform ordinului 3.512/2006, dar acesta
trebuie însoțit de actele justificative anexate de către titular. Prin
urmare, în cazul Liceului „Ștefan Anghel“ se proceda la recuperarea
sumei de 29.865 de lei cheltuită fără documente justificative.
Contactată telefonic pentru un punct de vedere referitor la raportul
prin care se constată cum s-au cheltuit banii publici pe decontările
navetei, directoarea Liceului „Ștefan Anghel“ a precizat că „totul este
în regulă. Nu este nici o problemă la noi în școală“.
Plângeri și la ISJ Dolj
Cheltuielile de navetă nu ar fi singurele probleme semnalate la
nivelul unității de învățământ. Cadre didactice din interiorul unității
școlare au înregistrat sesizări privind încadrarea. „Unul dintre
profesorii din școală avea foarte multe ore. Pe lângă norma de bază,
ajungea să primească bani și pe 40 de ore. Era încadrat astfel încât
apărea în orar ca fiind prezent la două clase distincte în același timp.
Și nu ar fi aceasta singura problemă“, au precizat surse din interiorul
școlii. Existența sesizărilor a fost confirmată și de reprezentanții
Inspectoratului Școlar Județean Dolj, în luna noiembrie. „La
Inspectoratul Școlar Județean Dolj au fost înregistrate sesizări venite
din partea angajaților Liceului «Ștefan Anghel» din Băilești, iar pentru
a confirma sau a infirma cele semnalate, Compartimentul de Audit al
Inspectoratului Școlar Județean Dolj a demarat un audit, dar care
vizează finanțarea de bază. În momentul acesta însă, directorul unității
școlare se află în concediu medical“, a declarat în luna noiembrie
Mihăiță Stoica, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean
Dolj. Între timp, și auditul pe finanțarea de bază s-a finalizat.
„Auditul s-a derulat în conformitate cu prevederile legale pe finanțarea
de bază. Raportul a fost finalizat, dar fără a fi semnalate nereguli“, a
precizat inspectorul școlar general Georgică Bercea Florea. Totuși,
conform conducerii ISJ Dolj, managerul liceului din Băilești și-a dat
demisia. „Directorul liceului și-a depus demisia la secretariatul
Inspectoratului Școlar Județean Dolj, pe care o vom analiza în Consiliul
de Administrație“, a mai spus inspectorul școlar general Georgică
Bercea. Având în vedere că demisia este un act unilateral, probabil că
în următoarea ședință de Consiliu de Administrație se vor face propuneri
pentru a stabili viitorul director al școlii. Reprezentanții
administrației locale au precizat însă că vor continua demersurile
pentru a recupera sumele decontate pe cheltuieli de navetă fără acte
justificative și că vor înainta plângeri către instituțiile abilitate să
ia măsuri.
Dna Director, sunteti ridicola !!
RăspundețiȘtergereDna Director, care ai fost schimbata ! Lasa prostiile si nu mai face pe sefa , gata ! Stop! Uita ca ai fost director ! Sa nu cumva sa se descopere catedrele pe care le tineai ascunse pt dif persoane. Cu banii de la autofinantate ce ai facut??Cati bani ai mancat dna Rotaru??Concedii , cursuri , oare cadrele didactice din scoala crezi ca dormeau ?? Oare , cat crezi ca mai poti ascunde toate astea ??
RăspundețiȘtergereDe ce nu postati comentariile domnilor ???
RăspundețiȘtergere