20 mai, 2010

La Poiana Mare CEZ îşi bruiază clienţii cu taxa radio-TV



O femeie din Poiana Mare susţine că a plătit de mai multe ori aceeaşi taxă radio-TV către CEZ şi în continuare îi vin facturi de la furnizorul de energie în care este anunţată că are de plată... taxa radio-TV. CEZ susţine că Angela Banghea nu şi-a achitat deloc taxa respectivă. Nu este exclus ca un consumator casnic să fie deconectat de la energie pentru o taxă radio-TV neplătită la timp.

Angela Banghea din comuna doljeană Poiana Mare ne-a sesizat la redacţie, că în ultimul an a plătit de mai multe ori aceeaşi taxă radio-TV şi tot îi vin facturi de la CEZ prin care este informată că are de plată respectiva taxă. Femeia povesteşte cum a achitat un sold de 70,65 lei, plus factura curentă de 24,52 lei. „Pe data de 19.03.2009 primesc următoarea factură în valoare de 96,15 lei din care sold factura anterioară 95,17, din care eu am plătit doar 24,65 lei. Factura curentă este de 25,63 lei şi mai plătesc încă o dată pe un an factura radio-TV. Una peste alta, pe 6.05.2010 primesc altă factură, în care am de plată la factura radio-TV încă 70,65 de lei“, susţine Angela Banghea. Femeia s-a adresat GdS în speranţa că nu va mai plăti încă o dată o factură pe care consideră că a achitat-o cu vârf şi îndesat. „Cât să le mai plătesc în plus? Dacă sun la ei îmi spun că am dreptate şi peste două zile mă pomenesc cu ei la poartă să îmi taie curentul că n-am plătit factura de curent, nicidecum că n-am plătit factura radio-TV. Poate trebuie să o achit de cinci ori?“, se întreabă retoric femeia.

CEZ susţine că femeia nu a plătit deloc taxa radio

Ne-am adresat CEZ, de unde am aflat cu stupoare că femeii nu i s-a scăzut nici o factură radio-TV. Compania furnizoare de electricitate lasă să se înţeleagă că femeia nu a plătit deloc taxa radio-TV, pentru că nu a folosit factura respectivă pentru a-şi scădea debitele. CEZ susţine că Angela Banghea avea o restanţă la energie veche din 2008 şi, practic, trebuie achitate mai întâi restanţele la energie electrică, apoi penalităţile. Abia în al treilea rând se achită restanţele la taxa radio-TV. În cazul de faţă, „în urma analizei efectuate, s-a constatat că pentru plăţile efectuate până în prezent, d-na Banghea a folosit doar factura de energie electrică“, susţin cei de la CEZ, afirmând că femeia ar fi trebuit să se scadă şi cu factura radio-TV. „Facturile pentru serviciile radio, respectiv TV se emit trimestrial, iar factura aferentă trimestrului I din anul 2009 a fost emisă pe 20.03.2009, când abonata prezenta deja sold din 2008 de 122,12 lei. Doamna Angela Banghea are restanţe la plata facturilor trimestrului I din 2009 pentru taxele radio-TV în valoare de 27,05 lei (taxa radio) şi 43,47 lei (taxa TV). La acestea se aplică şi penalităţi de întârziere la plată“, a explicat Departamentul de Comunicare şi Relaţii Publice al CEZ.

Poate fi deconectată de la energie, pentru restanţă la radio

Cititoarea noastră care s-a adresat redacţiei susţinea faptul că lucrătorii CEZ intenţionau să o deconecteze de la energie electrică, pentru că nu a achitat factura radio-TV. Reprezentanţii CEZ spun că este posibil acest lucru, pentru că „un debit tot debit rămâne“. Cu alte cuvinte, un client CEZ poate fi deconectat dacă nu a plătit taxa radio. În plus, inepţia exemplificată este perfect legală şi chiar este stipulată şi în contractul de furnizare încheiat între consumator şi furnizorul de electrictate. Să fii deconectat de la energie pentru că nu ai achitat o factură radio-TV este împotriva drepturilor consumatorilor.


Gazeta de Sud

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu