28 februarie, 2010

Zilele “Marin Sorescu” - la cea de-a X-a ediţie







În Craiova si Cetate, a avut loc, în perioada 23-24 februarie a.c., cea de-a X–a ediţie a manifestărilor dedicate marelui poet Marin Sorescu, realizată cu sprijinul Primăriei Municipiului Craiova şi al Consiliului Local Municipal. Pentru a marca acest eveniment, au fost invitaţi oameni de cultură craioveni şi din strainatate, printre care si români aflaţi dincolo de graniţă, care l-au cunoscut si apreciat pe marele poet oltean. Punctăm aici prezenţa unor invitaţi de onoare, precum: acad. Eugen Simion, Michael Metzeltin, Adrian Păunescu, Maya Simionescu, Nicolae Dabija, Victor Crăciun, Alexandru Mironov, Vasile Tărăţeanu, Mihai Cimpoi, Dan Zamfirescu, Kopi Kycyku, Doina Rizea, Nicolae Georgescu, Milan Anghelov Cosoveanu, Grigore Traian Pop, Mircea Dinescu, George Sorescu, Ion Sorescu, Nicolae Sorescu, Adam Puslojic, Slobodan Rakitic s.a.
Manifestările au debutat cu un vernisaj dedicat poetului, la Liceul de Artă “Marin Sorescu” din Craiova, şi un spectacol de poezie si muzică vocal-instrumentală susţinut de elevii liceului, fiind recitate poezii de referinţă din opera artistului. Au fost înmânate, în marea sală de conferinţe a Primăriei Craiova, locul de desfăşurare a Zilelor Marin Sorescu, diplome marilor oameni de cultură din România şi de peste hotare, care au contribuit la îmbogăţirea patrimoniului cultural al literaturii şi artei româneşti soresciene. De acestă mare onoare a beneficiat şi Milan Anghelov Cosoveanu, poet român din Bulgaria, membru în conducerea Asociaţiei Vlahilor din Bulgaria, care prin poeziile sale în limba română a ţinut vie conştiinţa românilor sud-dunăreni faţă de apartenenţa lor spirituală si lingivistica la Ţara Mamă, România. În interviul acordat publicaţiei “Realitatea Dunăreană”, cu acest prilej, domnul Cosoveanu, originar din satul românesc Cosova, Bulgaria, ne-a declarat:“Venind în ţara adevărată, pe pământul românesc, între fraţii mei adevăraţi, eu mă simt ca într-un paradis, ca în casa mea de baştină. Am fost primit aici foarte călduros, ca întotdeauna, fiind foarte emoţionant. Am avut întâlniri cu oameni extraordinari de cultură, academicieni, jurnalişti, a fost ca un vis totul. L-am întâlnit şi pe bunul meu prieten, Traian Bărbulescu, directorul TVR Craiova, care mi-a luat şi un interviu. M-am bucurat şi de opera marelui sculptor Brâncuşi, aflată la Muzeul de Artă din Craiova, iar ca emoţia să fie şi mai mare am primit chiar o diplomă de excelenţă din partea Primăriei Craiova, la care sincer să fiu nu mă aşteptam, fiind prea mult pentru mine, care am vorbit şi vorbesc limba română ca pe o limbă a sufletului şi a trupului. Pot spune acum, la finalul manifestărilor, că a fost emoţionant, mai ales că l-am cunoscut îndeaproape pe Marin Sorescu, şi de aceea sunt convins că nu voi uita niciodată ceea ce au făcut fraţii mei pentru mine”.

Cristian Rudăreanu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu