Autorităţile locale din municipiul Calafat - Dolj au gândit o strategie de dezvoltare a oraşului pe următorii zece ani, care ar urma să transforme aşezarea într-unul dintre cele mai importante noduri comerciale şi turistice din Balcani. Toate proiectele calafetenilor se leagă de finalizarea podului Vidin - Calafat, în 2012.
„De 20 de ani, calafetenii privesc acest pod ca pe o Fata Morgana, iar acum, când el devine o realitate, ca pe un El Dorado. Podul trebuie să devină motorul economiei calafetene“, spun reprezentanţii administraţiei locale. Intrarea în municipiul Calafat a devenit deja un şantier. Concernul spaniol Azvi - Vimac a demarat lucrările de construire a infrastructurii conexe podului, de pe malul românesc. Aceasta va cuprinde 8,7 kilometri de arteră rutieră, din care trei kilometri de autostradă cu două benzi până la DN 56 Craiova - Calafat - arteră care este inclusă în planul de reabilitare a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), lucrările fiind estimate la 80 de milioane de euro. Calea ferată se va întinde pe 3,3 km, până la cea existentă, Golenţi - Calafat. În aceste condiţii, municipalitatea vrea să extindă şi să întreţină actuala reţea rutieră (45 km) şi să realizeze infrastructura industrială necesară dezvoltării oraşului. Astfel, anul viitor ar urma să fie lansată o emisiune de obligaţiuni municipale în valoare de trei milioane de euro, iar transferarea către administraţie a Portului Calafat ar urma să aducă la buget încă un milion de euro anual.
„Pentru exploatarea exclusivă a zonei podului, primăria dispune de o suprafaţă de cinci hectare, unde doreşte să dezvolte o zonă comercială prin concesionarea acesteia în scopul realizării de antrepozite, supermarketuri show-room-uri şi alte investiţii de acest gen. Această zonă are în vecinătate toate facilităţile: acces la drum, energie electrică, apă, canalizare. În interiorul oraşului, municipalitatea deţine peste 20.000 mp de terenuri pe care intenţionează să le vândă sau să le concesioneze“, se spune în raportul de dezvoltare întocmit de primărie.
Previziunile spun că în 2012, în primul an de folosinţă, pe Podul Vidin - Calafat vor trece zilnic circa 8.000 de autoturisme şi 20 de trenuri, iar până în 2020, traficul zilnic va ajunge şa 14.000 de autovehicule şi 40 de trenuri.
Platforma industrială aşteaptă investitorii
Viitorul parc industrial pe care oraşul îl pune la dispoziţia investitorilor va fi de peste 60 de hectare, cu posibilităţi de extindere. Acesta este situat pe fosta platformă industrială, pe care se află acum trei dintre marile fabrici ale municipiului: de amidon, de zahăr şi de alcool. Proprietarii activelor abia aşteaptă ca zona să fie ocupată de investitori. Spre exemplu, numai Biosin SA are o suprafaţă betonată de 12 hectare, care ar putea fi transformată în clădiri de birouri şi spaţii de producţie. Fabrica de zahăr dispune şi ea de 14 hectare, un hotel cu 30 de camere, restaurant, spaţii de producţie, două clădiri de spaţii de birouri, rezervoare de combustibili şi laboratoare, iar fabrica de alcool are în proprietate active întinse pe şapte hectare. Platforma industrială este conectată la străzi asfaltate şi cale ferată, care intră până în fabrici.
Unul dintre proprietarii activelor vrea să acopere viitoarele spaţii de producţie cu panouri fotovoltaice, pentru producerea de energie verde. Administraţia locală deţine şi ea în zona platformei industriale circa 23 de hectare de teren cu diverse utilităţi şi vrea să obţină custodia asupra zonei de triaj CFR - care cuprinde 2,5 hectare. Tot în zona viitorului parc se află fabrica de amidon şi glucoză, membră a grupului Roquette, dar şi un teren pe care autorităţile vor să amplaseze viitoarea uzină termică a oraşului.
În prezent, există trei mari probleme în zona de infrastructură şi utilităţi: artera Craiova - Calafat (care este în grafic pentru modernizare), alimentarea cu gaze (compania naţională Transgaz are în plan ca magistrala Craiova - Calafat să fie finalizată în 2013) şi energia termică (primăria se află în discuţii cu diverşi investitori, printre care şi GDF Suez, pentru realizarea unei noi uzine termice).
Printre avantajele investitorilor s-ar număra şi preţul foarte scăzut al construcţiilor şi terenurilor.
Proiecte îndrăzneţe în turism
Proiectul turistic al Calafatului se numeşte „O alternativă mai ieftină la Marea Neagră“. „Va fi o ofertă care va avea şi obiective crossborder, cum ar fi Vidinul, Cetatea Baba - Vida, munţii Bulgariei, dar şi zone învecinate din judeţ, cum ar fi Mănăstirea de la Maglavit. Deja de aproape doi ani popasul turistic de la Başcov a devenit neîncăpător pentru turiştii din judeţ. Din marile proiecte pe care dorim să le dezvoltăm pe partea turistică sunt realizarea unui port turistic şi crearea unui aquapark care să fie vizibil de pe Podul Vidin - Calafat. În localitatea aparţinătoare Basarabi, există numeroase terenuri cu acces la Dunăre şi foarte apropiate de pod care se vând la preţuri de 3-6 euro/mp, mult sub valoarea lor reală“, se mai spune în raportul de dezvoltare. Alături de existentul festival de muzică folk de la Calafat, autorităţile vor să înfiinţeze şi un festival de muzică rock - pe plaja de la Başcov.
„De 20 de ani, calafetenii privesc acest pod ca pe o Fata Morgana, iar acum, când el devine o realitate, ca pe un El Dorado. Podul trebuie să devină motorul economiei calafetene“, spun reprezentanţii administraţiei locale. Intrarea în municipiul Calafat a devenit deja un şantier. Concernul spaniol Azvi - Vimac a demarat lucrările de construire a infrastructurii conexe podului, de pe malul românesc. Aceasta va cuprinde 8,7 kilometri de arteră rutieră, din care trei kilometri de autostradă cu două benzi până la DN 56 Craiova - Calafat - arteră care este inclusă în planul de reabilitare a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), lucrările fiind estimate la 80 de milioane de euro. Calea ferată se va întinde pe 3,3 km, până la cea existentă, Golenţi - Calafat. În aceste condiţii, municipalitatea vrea să extindă şi să întreţină actuala reţea rutieră (45 km) şi să realizeze infrastructura industrială necesară dezvoltării oraşului. Astfel, anul viitor ar urma să fie lansată o emisiune de obligaţiuni municipale în valoare de trei milioane de euro, iar transferarea către administraţie a Portului Calafat ar urma să aducă la buget încă un milion de euro anual.
„Pentru exploatarea exclusivă a zonei podului, primăria dispune de o suprafaţă de cinci hectare, unde doreşte să dezvolte o zonă comercială prin concesionarea acesteia în scopul realizării de antrepozite, supermarketuri show-room-uri şi alte investiţii de acest gen. Această zonă are în vecinătate toate facilităţile: acces la drum, energie electrică, apă, canalizare. În interiorul oraşului, municipalitatea deţine peste 20.000 mp de terenuri pe care intenţionează să le vândă sau să le concesioneze“, se spune în raportul de dezvoltare întocmit de primărie.
Previziunile spun că în 2012, în primul an de folosinţă, pe Podul Vidin - Calafat vor trece zilnic circa 8.000 de autoturisme şi 20 de trenuri, iar până în 2020, traficul zilnic va ajunge şa 14.000 de autovehicule şi 40 de trenuri.
Platforma industrială aşteaptă investitorii
Viitorul parc industrial pe care oraşul îl pune la dispoziţia investitorilor va fi de peste 60 de hectare, cu posibilităţi de extindere. Acesta este situat pe fosta platformă industrială, pe care se află acum trei dintre marile fabrici ale municipiului: de amidon, de zahăr şi de alcool. Proprietarii activelor abia aşteaptă ca zona să fie ocupată de investitori. Spre exemplu, numai Biosin SA are o suprafaţă betonată de 12 hectare, care ar putea fi transformată în clădiri de birouri şi spaţii de producţie. Fabrica de zahăr dispune şi ea de 14 hectare, un hotel cu 30 de camere, restaurant, spaţii de producţie, două clădiri de spaţii de birouri, rezervoare de combustibili şi laboratoare, iar fabrica de alcool are în proprietate active întinse pe şapte hectare. Platforma industrială este conectată la străzi asfaltate şi cale ferată, care intră până în fabrici.
Unul dintre proprietarii activelor vrea să acopere viitoarele spaţii de producţie cu panouri fotovoltaice, pentru producerea de energie verde. Administraţia locală deţine şi ea în zona platformei industriale circa 23 de hectare de teren cu diverse utilităţi şi vrea să obţină custodia asupra zonei de triaj CFR - care cuprinde 2,5 hectare. Tot în zona viitorului parc se află fabrica de amidon şi glucoză, membră a grupului Roquette, dar şi un teren pe care autorităţile vor să amplaseze viitoarea uzină termică a oraşului.
În prezent, există trei mari probleme în zona de infrastructură şi utilităţi: artera Craiova - Calafat (care este în grafic pentru modernizare), alimentarea cu gaze (compania naţională Transgaz are în plan ca magistrala Craiova - Calafat să fie finalizată în 2013) şi energia termică (primăria se află în discuţii cu diverşi investitori, printre care şi GDF Suez, pentru realizarea unei noi uzine termice).
Printre avantajele investitorilor s-ar număra şi preţul foarte scăzut al construcţiilor şi terenurilor.
Proiecte îndrăzneţe în turism
Proiectul turistic al Calafatului se numeşte „O alternativă mai ieftină la Marea Neagră“. „Va fi o ofertă care va avea şi obiective crossborder, cum ar fi Vidinul, Cetatea Baba - Vida, munţii Bulgariei, dar şi zone învecinate din judeţ, cum ar fi Mănăstirea de la Maglavit. Deja de aproape doi ani popasul turistic de la Başcov a devenit neîncăpător pentru turiştii din judeţ. Din marile proiecte pe care dorim să le dezvoltăm pe partea turistică sunt realizarea unui port turistic şi crearea unui aquapark care să fie vizibil de pe Podul Vidin - Calafat. În localitatea aparţinătoare Basarabi, există numeroase terenuri cu acces la Dunăre şi foarte apropiate de pod care se vând la preţuri de 3-6 euro/mp, mult sub valoarea lor reală“, se mai spune în raportul de dezvoltare. Alături de existentul festival de muzică folk de la Calafat, autorităţile vor să înfiinţeze şi un festival de muzică rock - pe plaja de la Başcov.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu